UTENLANDSOPPHOLD – NYE NETTSIDER – NYTT SØKNADSSKJEMA

Denne uken publiseres nye nettsider som gjelder finansiering av utenlandsopphold for stipendiater og postdoktorer – søknad om støtte til utenlandsopphold for stipendiater og postdoktorer.

De viktigste endringene:

1. Man kan søke hele året, og søknader blir behandlet fortløpende! (Hurra!)
  2. Fakultetet må ha søknadene senest 3 måneder før utenlandsoppholdet starter
  3. Instituttleder trenger dermed ikke å samle opp og prioritere søknadene, bare skrive en uttalelse/godkjenning av utenlandsoppholdet (kan gjøres pr epost)
  4. Søker må også legge ved en anbefaling/uttalelse fra sin veileder/mentor, som må vurdere ut fra de kriterier som gjelder (står listet opp på nettsiden),
  5. og kanskje best av alt: søknadene sendes i Skjemaker, hvor de også kan laste opp vedlegg

Engelsk side og skjemaker publiseres litt senere! (jobber med saken)

Vi håper dette gjør prosessen enklere, og at det går raskere for den enkelte å få svar på sin søknad.

Søknadsfrist 1.10. gjelder ikke mer, så dersom noen er i prosess med søknad nå, så bør de vente med å sende inn til ny nettside er oppe.

Der finner de lenke til skjemaker (søknadsskjema).