Kronprinsen rir igjen

Den evige kronprinsen eller nestlederen er en figur som ofte befinner seg i skyggen av lederen og trives der, men likevel spiller en forhåpentligvis viktig rolle i organisasjonen. Skal vi tro beskrivelser på nettet kan kronprinsenes evige tilstedeværelse i denne posisjonen være både en velsignelse og en forbannelse. Hva det har vært for min del får andre bedømme, men nå skal jeg fra 1. mai lede dere trygt gjennom vår og sommer inntil ny instituttleder er på plass, forhåpentligvis til 1. september.

I mellomtiden er det mye spennende som skjer. Først ut er K2-seminaret 30. april. Der skal vi takke av Pål for den store innsatsen han har gjort for K2 gjennom 6 år. Aldri har K2-forskerne dratt inn mer BOA-midler enn de siste årene under Påls ledelse. I tillegg skal vi ha innlegg om kunstig intelligens, genstudier og hva det nye KG Jebsensenteret til Gjertsen og Chera skal sysle med. Det blir innlegg om arbeidsmiljø og kjemikaliehåndtering, Vestlandslegen og våre jubilanter skal markeres. I tillegg blir det god mat og tid til å mingle med kollegaer. I mai og juni blir det også Faculty lunch og instituttråd, eksamener inkludert OSCE skal avvikles.

Så er det som alltid søknadsmuligheter. Trond Mohn senter for kvinneforskning utlyser midler og det skal sendes skisser til en ny runde for Senter for fremdragende forskning pluss mye annet detaljert i K2-nytt

Eystein