Daglige arkiver: 5. april 2024

Vel overstått Påske!

Uansett om det ble dager på fjellet, i utlandet eller hjemme i Bergen håper jeg dere har fått tid til families og venner og ladet batteriene.

Nå venter en termin fram til sommeren som ofte er travel med OSKE og søknadsfrister. Oppfordrer igjen til å søke FRIPRO NFR som har minimalt med søknader inne nå og det øker muligheten for å nå opp betraktelig og EU og ERC som faktisk har høyere suksess-rate enn NFR 🌟.

Vil minne om viktige møter som involverer alle eller noen av dere og som det er viktig å støtte opp om:

1. Onsdag 17. april 09-12: Fakultetets dag (for alle): Utdeling av fakultetets priser og spennende forelesninger. Viktig å støtte opp om denne flotte dagen!
  2. Tirsdag 30. april 0830-14: K2-seminar (for alle): Fokus på praktisk bruk av AI samt HMS.
  3. Onsdag 8. mai 1130-1230: Felles lunsj på Eitri (for alle)
  4. Onsdag 15. mai 1130-1230: Faculty lunch (for vitenskapelig ansatte): Dekan Per Bakke, økonomisjef Kristine Tangen og fakultetsdirektør Synnøve Myhre kommer og snakker om hva skjer med fakultetet vårt når «alle» statlige midler går til å bygge opp forsvaret
  5. Onsdag 12. juni 1130-1230: Felles lunsj på Eitri (for alle)

Ha en riktig god helg!

Pål

Invitasjon til undersøkelse om kritisk tenkning

Kjære undervisere ved K1,

Vi ønsker å invitere dere til å delta i en viktig undersøkelse knyttet til kritisk tenkning. Dette forskningsprosjektet har som mål å forstå undervisernes perspektiver og tilnærminger til kritisk tenkning i medisinsk utdanning.

Hva handler undersøkelsen om?

Undersøkelsen tar omtrent 10 minutter å gjennomføre og består av 5 åpne spørsmål. Vi ønsker å høre deres tanker om hvordan kritisk tenkning kan integreres i undervisningen, hvilke metoder dere bruker, og eventuelle utfordringer dere møter.

Hvordan delta?

Dere finner undersøkelsen her: https://svar.uib.no/LinkCollector?key=E5Z7JGURL5C2

Anonymitet og personvern:
Vi forsikrer dere om at undersøkelsen ikke ber om personlig informasjon, og vi vil ikke dele identifiserbare opplysninger. Svarene vil bli behandlet konfidensielt.

Ansvarlige for forskningsprosjektet

Dette forskningsprosjektet består av følgende personer:

Jonathan Soule (bioCEED, UiB)
Cecilie Boge (UiB læringslab)
Pascal Schaldach (Leibniz University Hannover/BIO UiB)
Jorun Nylehn (BIO, UiB)

Vi setter stor pris på deres deltakelse og ser frem til å lære mer om deres perspektiver på kritisk tenkning i undervisningen!

Med vennlig hilsen,

Forskningsprosjektteamet

Preliminary announcement: Upcoming Call JTC 2024

TRANSCAN-3 preannounces the launch of its 4th call for proposals (JTC 2024) on the topic of:

“Combination therapies against cancer: new opportunities for translational research

The ERA-NET TRANSCAN-3, in continuity of the preceding ERA-NET TRANSCAN-2, has the goal of coordinating national and regional funding programmes for research in the area of translational cancer research. The specific challenge is to promote a transnational collaborative approach between scientific teams in demanding areas of translational cancer research while avoiding the duplication of efforts and ensuring a more efficient use of available resources, to produce significant results of higher quality and impact, and share data and infrastructures.