Eystein tar styringen

Kjære K2-medarbeider

Nei, det er ingen aprilspøk. Denne uken overtok jeg som instituttleder etter Pål, men bare for en kort periode  – Pål har en kortvarig permisjon fram til 10. mai og jeg skal forsøke å yte samme gode service som han. Når det nå stunder mot påske er det på sin plass å takke alle K2-ansatt for innsatsen så langt i år. Det forskes og undervises i høyt tempo selv om ressursene er knappe. . Falchs juniorpris skal deles ut og forskningsgruppelederne bes fremme kandidater, se annonsering i dette nummeret av K2-nytt.

Så vil jeg benytte anledningen til å takke Maria Holmaas og resten av administrasjonen for sin formidable innsats med å holde hjulene i gang. K2 er en fantastisk arbeidsplass og har et enormt potensiale for god forskning og undervisning. Da er det bare å jobbe på og gjøre det som er bra enda bedre.

Jeg håper alle for mulighetene til å nyte noen fridager i påsken, og lade batteriene både med fysisk og muligens også åndelig føde. Krigen i Ukraina er en sterk påminning om at vi ikke kan ta frihet og demokrati for gitt.

Hilsen

Eystein Husebye