Daglige arkiver: 25. april 2022

Horizon Europe Inspiration worskhop på Scandic Hotel Ørnen fredag den 13. mai

Som en oppfølging av Horizon Europe info day @UiB 14. januar arrangeres det en Horizon Europe Inspiration worskhop på Scandic Hotel Ørnen fredag den 13. mai fra kl.  09.30 til kl. 15.00.

Forskere og forskningsrådgivere fra UiB deler sine erfaringer i innlegg og paneldebatter om nettverksbygging, teambygging og søknadsskriving.

Minglesesjoner:  Gjennom hele dagen blir det åpne stands der forskere kan få råd og hjelp fra forskningsrådgivere til å finne finansieringsmuligheter innenfor sitt forskningsfelt, eller stille spørsmål om Horisont Europa og Erasmus+.

Her finner dere programmet og lenken til påmeldingsskjemaet.

Program og påmelding her, påmelding innen 10. mai

Ny vår for utdanning

Vi på K2 er stolte av å ta utdanningsoppdraget vårt på alvor!  Undervisningen vi bidrar til er viktig for studieprogrammene for særlig medisin, men også farmasi, odontologi, tannpleie og ernæring. For at vi fortsatt skal tilby den gode undervisningen K2 er kjent for, trenger vi flinke undervisere som er oppdaterte på faglig innhold – men også utdanningsfaglig. Derfor ønsker vi at så mange som mulig av dere deltar på årets Undervisningsdag onsdag 18. mai i Auditoriet i AHH. (halv dag fra lunsj). Meld deg på og møt opp til lunsj med hyggelige kolleger, inspirerende innlegg og diskusjon om god undervisning – og se hvem som vinner K2s undervisningspris!

Strukturen med undervisningsgrupper fyller to år i august, og de første UGLEne vil da ha fullført sin 2-årige funksjonstid som undervisningsgruppeledere. UGLE er det sentrale bindeleddet mellom undervisningsgruppen og semesterstyrene, kliniske avdelinger og instituttledelsen, og har delegert ansvar til å fordele undervisningsoppgavene på best mulig måte, slik at det kommer studentene våre til gode. Dette er en oppgave det kan være greit å la rotere. I utgangspunktet er tanken at vise-UGLE rykker opp når dagens UGLE trer av, men undervisningsgruppene står fritt til å velge andre løsninger. Jeg vil be alle undervisingsgruppene om å foreslå UGLE og vise-UGLE for 2022-2024 for sin undervisningsgruppe når vi møtes til UGLE-møte tirsdag 3. mai kl. 08-09. Møteinnkalling med sted og agenda sendes på mail til UGLEne.

Til sist vil jeg minne om muligheten for å søke om midler til å styrke forskning og utdanning på problemstillinger og muligheter tilknyttet digitalisering. Med intern frist 27. april kan det søkes om inntil 1 millioner NOK til hjelp til å ta i bruk nye digitale verktøy og metoder, eller bedre integrering av digital forståelse i etablerte studieprogram. Midlene skal brukes til å oppgradere faglig innhold og eventuelle digitale verktøy fagområdet eller utdanningsprogrammet i lys av internasjonal utvikling.

Mette