Seminarserie senter for ernæring

Senter for ernæring har gleden av å invitere til et nytt seminar i vår seminarrekke. Serien tar opp sentrale utfordringer innen ernæring og helse.

Inge Tetens fra Institutt for idrett og ernæring, Københavns Universitet, vil presentere sin forskning for oss.

Tid: Torsdag 11. april 2024 kl. 14.30-15.30

Sted: Aud. 2, BB-bygget

Professor Inge Tetens from the Department of Nutrition, Exercise and Sports at the University of Copenhagen. Her primary goal is to contribute to the advancement of knowledge and the scientific basis for optimal health and well-being through healthy diets.

One of her research areas is healthy aging. Her research in this area focuses on identifying dietary and lifestyle factors that can help older adults maintain independence, and quality of life, and prevent age-related health problems. Her current research activities relate to bone and muscle health during aging, with a focus on dietary intake of calcium, protein quantity, and quality.

Det blir lett servering.

Velkommen!