Informasjon om karrieredag for alle ph.d-kandidatene ved Det medisinsk-odontologiske fakultet – torsdag 6.oktober

Forskningskonsulentene ved fakultetets 5 institutter har tatt initiativ til en karrieredag for fakultetets ph.d-kandidater 6. oktober. Arrangementet er støttet av fakultetet og visedekan for forskerutdanning Roland Jonsson vil åpne dagen

Hvorfor karrieredag?

Karrieredagen for ph.d-kandidatene ved fakultet er ett ledd i mer fokus mot karriereveiledning for kandidatene.  Initiativet til å arrangere denne dagen er på bakgrunn av at universitetsledelsen i  forskerutdanningsmeldingen for 2015 ønsker en beskrivelse av situasjonen og planlagte tiltak innenfor området karriereveiledning, og ett stadig større fokus på transferable skills. I Orpheus evalueringen som fakultet mottok i februar i år står det i tilbakemeldingen at man også må ha fokus på karriereutvikling for stipendiater. I vår ble temaet Karrieredag tatt opp under dialogmøtet mellom fakultets forskningsadministrasjon og de enkelte institutter.

Hva skjer 6. oktober ?

6. oktober vil våre ph.d- kandidater få nyttige tips i forbindelse med CV/søknadsskriving, tidligere ph.d-kandidater vil komme å informere om sin karrierevei, og det vil bli bedriftspresentasjoner i vrimlearealet i BBB.