Frokostseminar – Det gode arbeidsmiljø

Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet ?

Digitalt frokostseminar fredag 8.mars på Zoom kl.0830-1000

Tema : Likestilling– mangfold – inkludering

Arbeidsmiljø handler om hvordan vi organiserer, planlegger og gjennomfører arbeidet vårt.

Et godt arbeidsmiljø kjennetegnes av god ledelse, medvirkning fra ansatte og tydelige organisatoriske rammer. Kompetanse, god kommunikasjon, mestring og anerkjennelse gir både trygghet og trivsel.

Gjennom frokostseminarserien Arbeidsliv i endring – hva med arbeidsmiljøet? ønsker vernetjenesten ved UiB å sette søkelys på betydningen av faktorer som bygger et godt arbeidsmiljø.

Møteledere:
June-Vibecke K. Indrevik, universitets hovedverneombud (UHVO)
Michael P. Riisøen, vara UHVO UiB.

Seminaret arrangeres digitalt fredag 08.mars kl. 0830-1000 på Zoom, og du melder deg på her: Frokostseminar – Det gode arbeidsmiljø fredag 8.mars (uib.no)

Påmelding innen arbeidsdagens slutt torsdag den 07.mars

Informasjon med lenke og program vil bli utsendt til alle påmeldte før seminaret.

Likestilling, mangfold og inkludering

Statlige virksomheters aktivitet og rapporteringsplikt krever aktiv målrettet og planmessig arbeid for å fremme likestilling og hindre all diskriminering som arbeidsgiver. Mangfold og inkludering er vist å ha en positiv effekt på innovasjon, lagånd, prestasjonsevne og evnen til å ta beslutninger. Internasjonale arbeidsmiljø sine tydelige rammer, kompetanse og kommunikasjon kan bidra til kulturbygging som skaper mestring og anerkjennelse.

På frokostseminaret har vi invitert:

Gunn Mangerud Dekan ved Det Matematisk Naturvitenskapelige fakultet (MN) til å snakke om “Gender Act»  og likestillingsarbeid ved fakultetet. Atle Rotevatn, instituttleder ved Institutt for Geovitenskap skal snakke om det likestilling, mangfolds og inkluderingsarbeidet som sikret instituttet HMS prisen 2023 ved MN. Mirey Alfarah, postdoktor ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin snakker om PFD Include Erasmus + prosjektet som skal fremme inkludering og kulturell forståelse i farmasøytutdanningen.