Priser for lagring av prøver i Biobank Haukeland

Biobank Haukeland er et samarbeid mellom Haukeland universitetssjukehus og Universitetet i Bergen. Det overordnede målet for Biobank Haukeland er å øke kvaliteten i forskningsprosjektene ved de to institusjonene.

Biobank Haukeland har anskaffet en automatisk lagringsfasilitet for forskningsprøver med kapasitet på 2,5 millioner rør. Prøvene lagres i –80 °C. Fasiliteten vil etter hvert også kunne tilby lagring i nitrogentank. Det er estimert at lagringsfasiliteten er i drift i februar 2018.

Prøvemateriale opparbeidet av, og lagret i, Biobank Haukeland vil bli registrert i LabVantage. LabVantage er en sporingsløsning for forskningsprøver anskaffet av Helse Vest.

I Biobank Haukeland betaler man for innskudd og uttak av sine forskningsprøver, samt en årlig leie. Prosjektet er ikke avsluttet, og lagringsprisene er dermed estimert på bakgrunn av nåværende kostnadsoverslag. Prisendringer kan derfor forekomme.

Prisliste.

Henvendelser kan rettes til leder for Biobank Haukeland, Ann Cathrine Kroksveen PhD.