“Den digitale pasienten”, invitasjon til seminar

Den digitale hverdagen har større og større innflytelse på livene våre. Skaper det større avstand mellom deg som pasient og helsevesenet?
Hvordan kan store datamengder brukes til å forbedre behandlingen for deg som pasient? Kan en app forhindre underernæring? Kan data-analyse hjelpe oss i kampen mot kreft?

Dato: 7. mars 2015 Tid: 13:00 – 14:30
Sted: Gamle festsal, Karl Johans gate 47, Universitetsplassen, Oslo
Arrangør: Det medisinske fakultet, UiO

Program for dagen

– Aktive eldre med apper v/professor Anne Moen, UiO
– Tallene forteller hva som virker v/professor Odd Olai Aalen, UiO
– Genfeil i kreftsvulster – nøkkelen til en mer persontilpasset behandling v/Hege Russnes, OUS
-“Viten på lørdag” er en rekke populærvitenskapelige seminarer. Seminarene er et samarbeid mellom tre fakulteter, Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, Det medisinske fakultet og Det samfunnsvitenskapelige fakultet.

Se våre nettsider for mer informasjon om arrangementet: http://www.med.uio.no/om/aktuelt/arrangementer/andre/2015/digitale-pasienten.html?kilde=epostls150225

Velkommen, håper vi ser deg! Vennlig hilsen Thomas Olafsen Kommunikasjonsrådgiver og ansvarlig for sosiale medier Det medisinske fakultet, Universitetet i Oslo thomas.olafsen@medisin.uio.no +47 92 22 31 21