Vil gjøre K2 internasjonal

Eystein 2Instituttledelsen og administrasjonen vil nå gå nye veier for å skaffe forskningsmidler. Ledelsen med Per Bakke i spissen legger derfor ut på en 3-ukers tur til verdens høyest rangerte universiteter i juni, blant annet Harvard, NIH, Mayoklinikken og et eliteuniversitet på Hawaii. Der vil instituttets forskning presenteres og man vil lære mer om hvordan man kan søke finansiering fra USA, blant annet fra NIH og industri.

Med opphold, kost og reise (5-stjernes hoteller og business class grunnet tett reiseprogram) kommer ekskursjonen på om lag 500 000. Det synes kanskje dyrt, men potensialet er stort og vi velger å bruke handlingsrommet vårt på denne måten istedenfor å ansette en forskningsrådgiver.

Ledelsen har plass til 1-2 faste vitenskapelig ansatte utenom ledergruppen til deltagelse på turen. For mer informasjon, eller for å melde din interesse med. klikk på denne lenken.

Eystein

Én kommentar til “Vil gjøre K2 internasjonal