Daglige arkiver: 29. november 2022

Disputas – Trond Røed Pettersen

Prøveforelesning:      Torsdag 8. – desember 2022 kl. 10.15
Sted:                              Auditorium, Armauer Hansens Hus, Haukelandsveien 28, underetasje
Oppgitt emne:                «What is the human and societal ‘cost’ of non-adherence to medication?»

Trond Røed Pettersen's picture

Foto: Francesco De Cuzzani Solbakk

Disputas:                     Torsdag 8. – desember 2022 kl. 12.15
Avhandlingens tittel:      «Patient-reported challenges to medication adherence after percutaneous coronary intervention»

1. opponent: Professor Felicity Astin, University of Huddersfield, U.K.
  2. opponent: Førsteamanuensis Torstein Hole, Norwegian University of Science and Technology
  3. medlem av komiteen: Førsteamanuensis Reidun Kjome, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor emeritus Ernst Omenaas

Disputas Grete May Engeseth

Prøveforelesning:      Fredag 09. desember 2022 kl. 10.15
Oppgitt emne:                «NTCP models for patient selection for proton therapy – development, validation, patient selection strategies, model updates, and potential pitfalls»

Grete May Engeseth

Disputas:                    Fredag 09. desember 2022 kl. 12.15
Avhandlingens tittel:      «Radiation induced brain necrosis after proton therapy for head and neck cancer»

1. opponent: Førsteamanuensis Ane Appelt, Universitetet i Leeds, Great Britain
  2. opponent: Ph.d. Petra Witt Nyström, Uppsala universitetssykehus, Sverige
  3. medlem av komiteen: Professor Stian Knappskog, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av førsteamanuensis Kristin Greve-Isdahl Mohn.

Disputas Ester Anne Kringeland

Prøveforelesning:      Tirsdag 06. – desember 2022 kl. 10.15
Sted:                              Auditorium, Kvinneklinikken, Jonas Liesvei 72
Oppgitt emne:                «Impact of gender on cardiovascular risk factors and blood pressure -related heart disease»

Ester Anne Kringelands bilde

Disputas:                     Tirsdag 06. – desember 2022 kl. 12.15
Sted:                              Auditorium, Kvinneklinikken, Jonas Liesvei 72
Avhandlingens tittel:      «Sex differences in blood pressure in midlife: associations with risk factors and acute coronary syndromes in the Hordaland Health Studies»

1. opponent: Professor Annika Rosengren University of Gothenburg, Sweden
  2. opponent: Professor Gianfranco Parati University of Milano-Bicocca, Italy
  3. medlem av komiteen: Professor Rune Oskar Bjørneklett, Universitetet i Bergen

Disputasen blir ledet av professor Francisco Gomez Real.