Daglige arkiver: 17. april 2015

Skifte av instituttleder

Per BakkeDen 14/4 ble undertegnede ansatt for fire år som instituttleder på K2 etter vedtak i fakultetsstyret og samtale med dekanen. Det er ingen grunn til å legge skjul på at det siste året har vært spesielt, men jeg har uansett fått en fantastisk støtte fra veldig mange på K2 og er svært takknemlig for det! Ikke minst er det grunn til å takke avtroppende instituttleder Eystein for den jobben han har gjort. At han i samme periode også søkte og fikk et EU prosjekt som koordinator, gjør ikke innsatsen hans mindre imponerende. K2 står overfor flere utfordringer. Stikkord er organiseringen av instituttet, ny strategiplan samt K2 økonomien. Innføringen av ny studieplan i medisin blir en annen viktig sak samt arbeidet med å fortsette å øke eksternfinanseringen av forskningen. Når jeg vet hvor mye bra folk det er på K2, er jeg er imidlertid ikke i tvil om at vi sammen skal greie det.

Per