Søknadsskrivning for ph.d.-kandidater

13. +  16. mai 2024, Eitri

Det medisinske fakultet inviterer alle ph.d.-kandidater til arbeidsverksted om “Hvordan skrive en god prosjektsøknad”.

Workshopen vil gi ph.d.-kandidater innen medisin og realfag et løft for å starte tidlig med sitt fremtidige forskningsprosjekt. Deltakerne vil få innsikt i det internasjonale finansieringslandskapet og utvikle praktisk kunnskap ved å jobbe med sitt eget prosjektforslag. Målgruppe: Ph.d.-kandidater ved Det medisinske fakultet som ønsker å kickstarte sin akademiske karriere i nærmeste fremtid.

Emner:

• Prosjektbeskrivelser som et litterært sjanger
  • Vurderingskriterier: forskningskvalitet, virkning og effekter, gjennomføring
  • Curriculum vitae og track record
  • Finansieringslandskapet i Norge og Europa

Foredragsholdere: Forskningsrådgivere ved Det medisinske fakultet

Tid: Workshopen vil gå over to halve dager, med obligatoriske hjemarbeid til andre dagen. Mandag 13. mai og torsdag 16. mai, kl. 9-13
Sted: Eitri Medical Incubator, Haukelandsbakken 31, Bergen
Kursavgift: gratis