Invitasjon Bærekraftskonferansen i Bergen

Til alle ansatte.

Det nærmer seg tiden for SDG Conference Bergen – den årlige nasjonale bærekraftskonferansen som UiB arrangerer for 5. gang  09.-11. februar 2022.

I år, som i fjor, blir konferansen digital. I 2021 hadde vi over 2600 deltagere fra flere enn 100 land!

Som tidligere gjentar vi suksessen Day Zero, som i år blir 9. februar. Her kan du delta på en rekke svært interessante seminarer og workshops med ulike tilnærminger til bærekraftsmålene. Har du studenter du  underviser, kan mange av arrangementene være relevante for studentene. Kanskje dagens forelesning kan være å delta aktivt på en eller flere workshops?

Det er mer enn 30 arrangementer å velge mellom, og temaene spenner vidt. Ta en titt på arrangementslisten ved å følge lenken: https://www.uib.no/en/sdgconference/148573/day-zero-wednesday-9-february-2022

Det at konferansen er heldigital åpner også for muligheter til å presentere ny og viktig forskning fra stipendiater og postdoktorer. Vi inviterer alle interesserte – fra hvilket som helst faglige felt – til å sende inn digitale presentasjoner av egen forskning som er relevant for konferansens tema innen 1. februar. Les mer her.

Jeg håper at du får stort utbytte av bærekraftkonferansen vår.

Rektor Margareth Hagen