God sommer!

Kjære alle sammen,

Da er jeg tilbake ved roret som fungerende instituttleder mens Pål jobber med SFF søknaden sin. Jeg krysser fingrene at vi får igjen for det og ønsker ham og hele teamet lykke til!

Og jeg må si at det er veldig kjekt å skrive denne siste lederen før sommeren. Først vil jeg gratulere Eva Gerdts og hennes forskningsgruppe Hypertensjon og hjertedynamikk / Senter for forskning på hjertesykdom hos kvinner som fikk tildelt fakultetets pris som årets forsknings-/innovasjonsmiljø .

Som nevnt før gikk fakultetets undervisningspris til endokrinologimiljøet for «Endopodden», en podcast om endokrinologiske emner laget av stipendiat Åse Bjorvatn Sævik med aktive bidrag fra fagmiljøet og medisinstudenter. Prisene deles ut på Fakultetets dag 20. oktober.

I tillegg fikk vi vite i går at Camilla Krakstad, Emmet McCormack og Yenan Bryceson har fått bevilget NFR prosjektene sine . Gratulerer så mye med tildelingene!

Dette er som sagt siste K2nytt før sommeren, ønsker alle en riktig god sommer!

Silke