Endring i instituttledelsen

Som dere er kjent med har vår tidligere administrasjonssjef Julie Stavnes sluttet. Etter utlysning av stillingen er Maria Holmaas nå ansatt som ny administrasjonssjef. De fleste av dere kjenner nok Mia. Hun har mastergrad i ledelse fra BI og lang og bred arbeidserfaring fra næringslivet innen økonomi, ledelse, personaladministrasjon og HR. Mia har vært ansatt ved K2 siden 2016 og har jobbet med prosjektadministrasjon og økonomistyring. Vi er heldige som har fått en så kompetent person inn i ledelsen ved K2. Velkommen, Mia!

Tre søknader fra Medisinsk fakultet gikk videre til fase 2 av SFF-V. Disse er

Center for Translational Epidemiology, IGS mfl, ledes av Tone Bjørge

Bergen Centre for Ethics and Priority Setting in Health, IGS mfl, ledes av Ole Frithjof Norheim

Center for Diabetes Mechanisms, K2 mfl, ledes av Pål R. Njølstad

Dekanatet ønsker fullt fokus på disse SFF-søknadene med den effekt at jeg gis midlertidig permisjon fra vervet som instituttleder tom 150921. Slike Appel rykker umiddelbart opp som fungerende instituttleder og Emmet McCormack som forskningsansvarlig. Alle henvendelser, epost, telefoner mm skal således gå til disse og meg i denne tiden.

Jeg vil benytte anledningen til å takke Slike og Emmet for at dere er villige til å ta på dere disse vervene. Jeg er sikker på at dere vil skjøtte vervene på en utmerket måte og ønsker dere lykke til!

Ha en riktig god helg!