Ukens ansatt – Rebecca Jane Cox Brokstad

Kan du fortelle litt om arbeidet ditt? Hva er de konkrete arbeidsoppgavene dine?

Jeg er leder av influensasenteret som har som visjon å redusere den globale byrden av influensasykdom gjennom å være en internasjonal leder innen utvikling av nye og bedre influensavaksiner. Influensasenteret har 14 entusiastiske forskere og studenter som jobber med utvikling og evaluering av sesong- og nye influensavaksiner med fokus på å forstå immunresponsen etter infeksjon og vaksinasjon. Influensa er et skadelig virus som forårsaker årlige utbrudd og sporadiske pandemier, og vårt forskningsmål er å utvikle en «universell» influensavaksine som gir bred og holdbar beskyttelse.

Hva liker du med å jobbe på K2?

K2 er det ideelle arbeidsstedet med laboratorium så nært våre samarbeidspartnere ved Haukeland universitetssykehus. Dette muliggjør synergi mellom klinikk og lab i våre kliniske studier. Det er stimulerende å jobbe på K2 p.g.a. mangfoldet av vitenskapelige interesser, og derfor er dette en spennende arbeidsplass.