Daglige arkiver: 14. februar 2020

Utdanningspriser og Undervisningsdag

Kjenner din forskningsgruppe/faggruppe en fremragende underviser eller et fremragende undervisningsmiljø? Da kan dere nominere til Fakultetes utdanningspriser! Det kan nomineres fra et miljø (forskergruppe, fagmiljø, institutt, men ikke av enkeltpersoner).

Det er ikke spesifikke priskategorier men det tildeles en hovedpris på kr 150 000.- og inntil to priser til på 50 000.- hver!

Hva kan være grunnlag for nominasjon?

• Kvalitetshevende tiltak i utdanningen
  • Fremragende undervisning
  • Digitalisering av utdanningene
  • Internasjonalisering
  • Utprøving av nye undervisnings- og vurderingsformer
  • Høy kvalitet i praksisundervisning
  • Studentaktiv læring
  • Innovasjon i utdanningene

Nominasjoner skal inneholde en beskrivelse av det aktuelle tiltaket, vise hvilke resultater som er oppnådd og omtale overføringsverdi og videre planer for tiltaket. Institutt og programutvalg leverer nominasjon via Ephorte, studentorganisasjoner og andre enheter sender det via mail til eirik.dalheim@uib.no. Nominasjonsfrist: 24.02.20!

Så var det Undervisningsdag 01.04. (nei det er ikke Aprilsnarr…)

Det blir innlegg om Hvordan lage pedagogisk mappe (blir krav ved fremtidige akademiske ansettelser), praktisk bruk av MCQ i Mitt UiB og Martin Biermann vil snakke om hvordan bruke e-læringsplattformer for å fremme læring.  Etter lunsj går vi igjen løs med OSKE (objektiv strukturert klinisk eksamen) og der vil man gruppevis få anledning til å lage oppgaver som kan inngå i oppgavedatabanken. Trykk her for å registrere deg.

Forskingsdag på Kvinneklinikken 26. mars

26. mars arrangerer KK, i samarbeid med UiB, sin eigen forskingsdag. Fødselshjelp og kvinnesjukdommar engasjerer bredt og vi ønskjer å fortelje alle interesserte om kva vi forskar på, kvifor, kva resultata seier og korleis vi brukar ny kunnskap.

Vi kan lokke med nokon av landets dyktigaste kvinnehelseforskarar, og tør påstå at du ikkje bør gå glipp av å høyre på dei spennande og aktuelle debattantane i panelet vi jobbar med å setje saman.

Første halvdel av programmet vil vere retta mot fagmiljø og andre forskarar (kl. 14-16). Andre halvdel av arrangementet er ope for alle med korte publikumsvennlege presentasjonar, før vi avsluttar med paneldebatt om forsking og kvinnehelse (kl. 17-19).

K2 sine involverte forskningsgrupper på KK (Line Bjørge, Cathrine Ebbing og Camilla Krakstad) er hjarteleg til stade og viser fram si forskning.

Tid: kl. 14.00–19.00 (mingling & mat kl. 16.00–17.00)

Stad: Auditoriet, 4. et. Kvinneklinikken på Haukeland universitetssjukehus

Det blir enkel servering

Meir utfyllande program kjem snart, men du kan allereie melde deg på her meld deg på her

Vel møtt!

Beste helsing frå forskingsmiljøet på KK/UiB

English: Data Management Planning workshop for Life Science Projects 04.03.

Are you planning to submit a grant application for a life science
research project? This course will cover how you can generate a data
management plan which meets the requirements of the funding organisations.

When: 04.03.2020 – 09.00–16.00
Where: UiB Learning Lab Store læringsrom i Media City
Bergen, Lars Hilles gate 30
Registration deadline: 26.02.2020

For more information about the work shop and registration click here.

Nye publikasjoner

Her er nyere publikasjoner med bidrag fra K2 basert på siste ukes litteratursøk på PubMed (og eventuelt artikler som ikke har vært med i tidligere lister). Denne gangen inkluderer listen totalt 8 nyere publikasjoner. Oppføringene forekommer i den rekkefølgen de er mottatt fra NCBI. Hvis du har publikasjoner som ikke er inkludert i denne eller tidligere lister, sendes referansene til Oda Barth Vedøy.

Les videre