Utlysing av Erasmus OS-midler 2016-17

eu-erasmus_1Vi minner om at det også i år er OS-midler (Organizational Support) til disposisjon for fakultetene og instituttene ved Universitetet i Bergen. OS-midlene er en del av Erasmus-bevilgningen til Universitetet i Bergen og er basert på tallet på utvekslinger gjennom Erasmus-programmet forrige år. Både faglige og administrativt tilsette kan søke om OS-midlar til å dekke utgifter til aktiviteter som fremmer mobilitet innen Erasmus-programmet, som for eksempel:

• kontaktreiser for å opprette nye samarbeidsavtaler
  • kontaktreiser til samarbeidspartnere for kvalitetssikring av avtaler etc.
  • forskjellige arrangement som fremmer utveksling innen Erasmus-programmet
  • tiltak for å integrere innreisende Erasmus-studenter og andre utvekslingsstudenter
  • utarbeiding av informasjonsmateriell o.l.

I utgangspunktet vil søkere få dekket 50 % av utgiftene. Ved større utgifter kan støtten bli noe mindre, og ved små beløp kan vi vurdere å dekke mer enn 50 % av de totale kostnadene.

Søknad om støtte skal sendes til Studieadministrativ avdeling i ePhorte, saksnr. 2016/8533 med en kort oversikt over hvordan pengene skal brukes.

Søknadane vil bli behandlet fortløpende.