Daglige arkiver: 14. oktober 2016

Sidegjøremål

bakke0x2c_per_0x2830x29Det er tid for å registrere og/eller oppdatere sidegjøremål. Universitetsstyret har bestemt at alle tilsatte ved UiB, uavhengig av stillingskategori og stillingsbrøk, skal registrere de gjøremål de har utenfor UiB. Hensikten er at det skal være full åpenhet både for folk både innenfor og utenfor UIB om tilsattes potensielle bindinger. Oversikten over sidegjøremål blir derfor offentlig tilgjengelig.

Det understrekes at det er helt legitimt og også ønskelig at UiB-tilsatte har sidegjøremål. Men alle sidegjøremål skal registreres. Registreringen gjøres i Paga.

Hvilke sidegjøremål skal registreres? Les bruksansvisningen her

Som et av de største instituttene på UiB blir K2 ofte tittet i kortene. I fjor ble vi sjekket med tanke på hvor mange av K2 ansatte som hadde registrert sine sidegjøremål. Mange hadde ikke gjort det. I år er det et klart pålegg om at det skal skje. Jeg forventer derfor at alle registrerer sine sidegjøremål innen 21/10 kl 16. Det er lett å gjøre det og tar for de fleste av oss under 15 min. For de som ikke har sidegjøremål å registrere, send en mail til Ingvild med følgende tekst. «Jeg har ingen sidegjøremål»

Hvis du er i tvil om noe rundt registreringen av sidegjøremål, kontakt Julie
(NB: Les bruksanvisningen først!)

Per