Viktig informasjon til deg som har UiB mobiltelefon: bytte av teleoperatør for mobiltelefon

I forbindelse med at universitets- og høyskolesektoren bytter teleoperatør fra Telenor til Telia må alle ansatte med mobil-abonnementer betalt av UiB, bytte SIM-kort i mobiltelefonen.

Nye SIM-kort er sendt ut til alle avdelingene og vil bli viderefordelt til den enkelte.

Telia vil sende deg en egen SMS med tidspunktet for overføring (portering) av ditt abonnement. Denne sendes ca. en uke i forkant. Du må ikke ta i bruk Telia SIM-kortet før oppgitt tidspunkt.

Merk at:

• Ditt Telenor-abonnement vil slutte å virke fra porteringstidspunktet.
  • Siden UiB ikke lenger har en avtale med Telenor kan vi heller ikke gjøre unntak fra porteringen.
  • Telia-dekning innendørs på UiBs bygninger vil komme i tide til porteringen.

For å gi hjelp med bytte av SIM-kort til de som måtte trenge det, vil IT-avdelingen og Telia være tilgjengelig på følgende lokasjoner:

Dato: Hvor: Tid:
Tirsdag 12.februar Vestibyle Universitetsbiblioteket Humaniora/hovedbygg 09:00 – 13:00
Torsdag 14. februar Inngangsparti Nygårdsgaten 5 09:00 – 13:00
Fredag 15. februar Vestibylen Høyteknologisenteret 09:00 – 13:00
Tirsdag 19.februar Fakultet for Kunst, Musikk og Design 09:00 – 11:30
Tirsdag 19.februar Arboretet hovedbygg tirsdag 13:00 – 15:00
Onsdag 13.mars Vestibylen Bygg for Basale Biologifag (BBB) 09:00 – 15:00

Du finner mer informasjon og svar på vanlige spørsmål her: https://it.uib.no/UiB_bytter_mobiloperatør_til_Telia

Har du spørsmål, noe du lurer på – kontakt oss i BRITA på:

Chat: itchat.uib.no