“The 20th Broegelmann Lecture”

Foredrag ved Andreas Radbruch Prof. Dr. rer. nat.

“Pathogenic memory plasma cells – a roadblock to tolerance induction in chronic inflammatory diseases”

Tirsdag 15. mai kl 13.00 – 14.00
Auditorium AHH

Andreas Radbruch er immunolog og vitenskapelig leder ved German Rheumatism Research Centre Berlin samt professor i revmatologi ved Humboldt-universitetet i Berlin (Charité), Tyskland. Hans forskningsfokus er på temaene autoimmunitet, betennelse og immunpatologi, T- og B-lymfocytter og plasmaceller og utvikling av molekylær imprinting av immunologisk minne, samt cytometri og cellesortering. Spesielt arbeider han med en molekylær forståelse av kontrollen av immunreaksjoner og immunologisk minne i vaksinasjon, og autoimmun og allergisk betennelse.

Arrangert av The Research Group Immunology and Rheumatology, NSI Bergen og Bergen Forskerskole i betennelse.