Forskningspresentasjoner 2018 | Ny tidsfrist

Kjære forskere fra Klinisk institutt 1 (K1), Klinisk institutt 2 (K2) og Helse-Bergen.

Har du presentert ditt arbeid på en konferanse i år?

Da inviteres du hermed til å presentere ditt arbeid til andre forskere og publikum på den årlige Forskningspresentasjoner, som arrangeres av Forskerskolen i klinisk medisin neste gang i januar 2018.

Hvis du har presentert en plakat eller hatt muntlig presentasjon på et vitenskapelig møte eller en konferanse i 2017, er du velkommen til å presentere arbeidet ditt på konferansen i uke 4 (datoer vil bli annonsert snart). Du kan sende inn ett bidrag – enten en plakat eller en muntlig presentasjon.

Send abstrakt (hvis muntlig presentasjon) eller abstrakt og plakat (hvis plakatpresentasjon) til forskningspresentasjoner.forskerskolen@uib.no. Abstraktet bør være mulig å åpne med Microsoft Word, og plakater skal sendes som pdf-fil. Merk filen(e) og e-postens emnefelt med ditt navn og institusjonell tilknytning (K1, K2 eller Helse-Bergen). Angi om du vil ha en muntlig presentasjon eller plakatsesjon. Det skal også sendes inn et kort sammendrag (typisk fem setninger langt) på norsk, som er lett å forstå for et allment publikum.

Tidsfrist for innsending: 7. desember 2017.

Vennlig hilsen

Andreas, Vojtech og Torbjørn

– Forskerskolen i klinisk medisin –

Poster presentation

Each poster presenter gives a short presentation of the poster to a scientific committee (2–3 minutes including questions from the scientific committee).

Posters should be submitted as pdf files. Please check the quality thoroughly before you submit your poster. We will print out the posters on a poster banner.

Oral presentations

10 minutes for each oral presentation and 5 minutes for discussion.

Please bring your PowerPoint presentation on an USB stick.

Oral presentations held at meetings in 2017 can be presented in their original form, but given that the audience will be a general medical one, it may be wise to include some additional background information.

Note: Due to time limitations, there will be a limit of 20 oral presentations. Only the first 20 to submit their oral presentations will be able to participate.

Prizes

A scientific committee appointed by the Research School will evaluate all presentations held by PhD students and postdocs. Prizes will be awarded to the best contributions. Building on last year’s success, we will also this year have a “People’s Choice Award”.