Ønsker du internasjonal kandidat på postdoktornivå?

I samarbeid med fakultetene, lanserer Forskningsadministrativ avdeling ved UiB et pilotprosjekt kalt Bergen MSCA-IF Master Class program for potensielle søkere til MSCA-Individual Fellowship 2018 utlysning. Dette programmet har som mål å tiltrekke og trene unge, talentfulle postdoktorer fra utenfor Norge til å nå opp i konkurransen om MSCA-IF med UiB som vert. FA ønsker nå kontakt med interesserte forskere ved UiB som kunne tenke seg å være veileder/mentor for Marie-Skłodowska-Curie kandidater i perioden 2019-2020/21.

Master Class organiseres ved UiB 02.–04. mai 2018 og gir mulighet til å invitere unge forskere, enten gjennom veileders eget nettverk eller via en åpen utlysning gjennom ulike internasjonale kanaler (slik som EURAESS). Alle kostnader forbundet med programmet, inkludert reise og overnatting for kandidater, dekkes av programmet med PES midler. For å få dekket alle kostnadene er det en forutsetning at kandidaten sender inn MSCA-IF søknad innen fristen. 30 kandidater vil få mulighet til å delta i Master Class programmet.

For å vise din interesse til å bli veileder/mentor, vennligst fyll ut «Expression of Interest” skjemaet innen 4. desember 2017.

Mulige veiledere bes legge ved:

1. Tittel/fullt navn/institutt/fakultet/ andre affilieringer (senter, etc.)/ stilling
  2. Forskningsområde (Energy/Psysical Sciences/Health)
  3. Kort beskrivelse av forskningsprosjektet ( max. 1500 tegn inkl. mellomrom). Denne beskrivelsen vil legges ved i den internasjonale søknaden.
  4. Kort «track record» inkl. finansiering og et sammendrag av veiledningserfaring (1 side).

Les gjerne mer her. Ved spørsmål, kontakt gjerne Emmanuel.Babatunde@uib.no eller amra.grudic@uib.no.