Enhet for læring ved fakultetet | Seminarer og workshops høsten 2017

Enhet for læring (EFL) ved fakultetet tilbyr en rekke kurs og seminarer denne høsten.

Programmet finnes her.

Semesteret starter med to spennende miniseminarer med gjester fra Canada, henholdsvis University of Calgary og McGill University. Canada er et foregangsland innen medisinutdanning og på forskning i medisinsk pedagogikk. Dette er en fin mulighet til å bli kjent med hva de gjør, og til å hente inspirasjon og ideer til våre egne utdanninger.

Utover høsten arrangeres det workshops med tema som flervalgsoppgaver (MCQ) og studentaktivundervisning. Disse er rettet mot alle undervisere ved fakultetet. Meld deg på ved å klikke på lenkene på arrangementssiden. (Det er begrenset antall plasser!)

Enhet for læring har over tid arbeidet med å utvikle et universitetspedagogisk opplæringstilbud rettet mot ansatte i mindre enn 50 prosent stilling. Dette er en ansattgruppe som har få andre kompetansehevingstilbud innen pedagogikk. Vi tar sikte på å tilby dette første gang våren 2018 i form av et kurs som gir fem studiepoengs. Et lignende tilbud vil også bli satt opp for stipendiater og postdoktorer.