Universitetet i Bergen er 75 år!

I 2021 fyller UiB 75 år og alle ved UiB inviteres til å bli med på markeringen, se informasjon her

Jubileet vil ha «Kunnskapen som formet samfunnet» som overbygning, og skal synliggjøre våre verdier, våre styrker og vår samfunnsrolle, med fakultetene og universitetsmuseet som våre viktigste kunnskapsarenaer. Til høsten blir det en egen jubileumsuke 25. – 31. oktober, med aktiviteter og arrangementer for UiBs studenter og ansatte, men også for et bredere publikum. K2 kan foreslå bidrag til fakultetet som vil ta dette videre til jubileumskomiteen.

K2 ber nå alle om:

1. Forslag til bidrag høstens markering sendes til leder for forskning, Silke Appel (silke.appel@uib.no) eller leder for undervisning, Mette Vesterhus (mette.vesterhus@uib.no) innen 26/4.
  2. Bidrag som:
  • Kan foregå fra studiestart til høsten og ut 2021
  • Kan være foredrag, podkast, omvisninger, debatter, samtaler, utstillinger, trykksaker, konserter, opplesninger, kunstprosjekter, kronikker, etc.

3. Ikke bare tilbakeskuende temaer, men også tema som er dagsaktuelle som for eks.:

1. Hvilken rolle skal universitetet ha fremover i en verden med fake news, alternative facts?
    2. Hvordan blir den neste pandemien? hvordan skal samfunnet forberede seg?
    3. Hvor langt kan man gå i å skifte ut menneskets deler?

Da håper vi på mange og sprekt forslag!

Ha en riktig god helg,

Pål