Daglige arkiver: 23. april 2021

Endringer i administrasjonen

Som tidligere meddelt fratrer Julie Stavnes stillingen som administrasjonssjef for K2 den 11. mai. Rekrutteringsprosessen for ny administrasjonssjef er i full gang. Inntil ny person kan tiltre, vil Maria Holmaas fungere som administrasjonssjef. Hun burde vært godt kjent av de fleste med mange års fartstid i administrasjonen ved K2, sist som leder av økonomiseksjonen. I hennes fravær vil Kjetil Haugsvær Dyrkolbotn fungere som leder av økonomi.

Med ønsker om en riktig god helg!

Utlysning av forskningsmidler fra Gades Legat

Gades Legat lyser ut midler til anvendelse i forskning innen patologi, mikrobiologi og immunologi. Alle som er faglig tilknyttet forskningsmiljø ved UiB eller Haukeland Universitetssykehus innen patologi, immunologi eller mikrobiologi kan søke om midler. Søknad skal være kortfattet og inneholde:

• Navn på søker og arbeidssted
  • Navn og kort beskrivelse av prosjektet det søkes om midler til
  • Budsjett
  • Søknad skal totalt ikke overskride 2 sider

Legatet har i senere år tildelt beløp i størrelsesorden 20-100 000 kr, men større tildelinger kan vurderes. Støtte til reiser der man ikke formidler/presenterer egen forskning vil ikke bli prioritert.

Søknadsfrist er mandag 31. mai 2021

Søknad sendes som én PDF-fil til Gades Legat ved sekretær Håvard Hoel Aass, Havard.Aass@uib.no

Lage promofilm?

Har du eller dine kolleger et ønske om en promofilm for et prosjekt?
Kanskje dere sitter på forskningsmateriale som trenger å redigeres?

Studiet for TV-produksjon på Infomedia tar nå oppdrag for UiBs fakulteter og institutt.
De tilbyr tjenester innen filming, redigering, regissering og utforming av videprosjekter. Arbeidet inngår i studiet, og inntektene går til budsjettet for studentenes eksamensfilm.

Ta kontakt med meg for å høre mer eller legge inn en bestilling.

Thomas V Drageset
Klyngekoordinator, UiB
T: 97627532

Utlysninger Olav Thon stiftelse – frist 15. september:

Olav Thon Foundation deler ut to priser med frist 15. september.

1. The Olav Thon Foundation’s International Research Award for Mathematics/Natural Sciences and Medicine 2022

Deles i år ut til medisinsk forskning på geriatri eller hjernefunksjon og aldersrelaterte endringer i hjernen på inntil 5 millioner kroner.

Les om utlysningen og hvordan søke, her: https://thongruppen.prod.dekodes.no/app/uploads/sites/9/2021/04/AnnouncementInterResearch2022.pdf

1. Olav Thon Stiftelsens priser for fremragende undervisning innen naturvitenskap og medisin 2022

10 priser på inntil 500 000 hver tildeles norske og utenlandske akademiske forskere som yter fremragende undervisning av studenter innen det matematisk-naturvitenskapelige og medisinske fagområde ved norske læresteder.

Les om utlystningen og hvordan søke, her:

Påminnelse ferieregistrering og viktig info om plusstid

Alle ansatte ved Universitetet i Bergen skal bruke Selvbetjeningsportalen for å registrere ferie og seniordager. Ansatte som skal registrere arbeidstid skal gjøre dette i Selvbetjenings[1]portalen. Registrering i Selvbetjeningsportalen sikrer at de ansatte selv og deres ledere til enhver tid har god oversikt over ferie og fleksibel arbeidstid, samt at disse er i henhold til gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.

Ferieplan for hovedferieperioden bør foreligge senest 1. mai og søknader om sommerferie må derfor registreres i Selvbetjeningsportalen i god tid før denne datoen. Utgangspunktet er at alle ansatte skal avvikle minimum tre uker ferie i perioden 1. juni – 30. september, og fortrinnsvis mellom de to studiesemestrene.

Merk spesielt at UiB har to avregningstidspunkt i 2021, og plusstid på over 50 timer blir strøket 31.08.21 (utsatt fra 31.12.20) og 31.12.21. Overtid og reisetid blir ikke strøket. Det er viktig at ledere følger opp ved å ta ut rapport i SAP Innsikt, se «vedlegg 2. Fraværsoversikt» for brukerveiledning.

Ferie og fleksitid

Behov for medarbeidere under OSKE-eksamen

Vi har pr i dag omtrent 40 påmeldte medarbeidere til de to OSKE-eksamenene vi skal gjennomføre i juni. Vi har klart å dekke behovet for den minste eksamenen (MED12), men for eksamen i MED6 trenger vi ytterligere 20 medarbeidere. Vi trenger flere medarbeidere enn normalt på grunn av smittevernstiltakene.

Påmeldingsskjema:

Eventuelle spørsmål kan rettes til Lise Amble (MED6) eller Dina Midtflø (MED12).

Ørjan Leren