Utlysning av SPIRE-midler 2018

Forskningsadministrativ avdeling ved UiB har lyst ut midler i universitetets strategiske program for internasjonalt forsknings- og undervisningssamarbeid (SPIRE) for 2019. Programmet har som mål å støtte opp under UiBs internasjonaliseringsstrategi 2016-2022. Dette er et viktig virkemiddel for å styrke universitetets tilslag på̊ eksterne forskningsmidler og styrke faglig kvalitet gjennom internasjonalt samarbeid.

Det kan søkes om SPIRE-midler i to kategorier:

• SPIRE midler for internasjonalt forskningssamarbeid
  • SPIRE gjesteforskermidler

Vitenskapelig ansatte i førstestillinger og postdoktorer ved UiB kan søke om SPIRE-midler. Vitenskapelig ansatte må være ansatt i minimum 50 % stilling ved UiB for å kunne søke. Postdoktorer må ha 100 % ansettelse ved UiB og må vise til ansettelse ved UiB to år frem i tid for å kunne søke.

Se retningslinjer for søkere.
Bruk eget søknadsskjema: Norsk versjon eller engelsk versjon.

Søknadsfrist: 13. februar 2019

MERK: Instituttets søknader (og rangering) må sendes fakultetet samlet i ePhorte innen fristen for at de skal tas med i fakultetets rangering.