ISSOTL2018: Toward a learning culture

UiB arrangerer i 2018 den internasjonale læringskonferansen ISSOTL2018 Toward a learning culture 24.-27. Oktober, og inviterer ansatte til å delta på en av konferansens pre-conference workshops kostnadsfritt. Siden UiB er vertskap for ISSOTL2018 vil dette tilbudet erstatte UiBs Læringskonferanse i 2018. Vær oppmerksom på at det er begrenset antall plasser på hver workshop, og blir tildelt etter først-til-mølla-prinsippet.

Konferansen hovedtema er Scholarship of Teaching and Learning (SOTL) – en forskende tilnærming til undervisning og læring i høyere utdanning.
24. oktober tilbys seks pre-conference workshops med ulike tema ledet av erfarne og dyktige internasjonale eksperter:

Formiddag
*   Get started with SOTL, Andrea Webb and Melanie Hamilton
*   The SoTL Commons: Cultivating a SoTL Culture on Your Campus and Beyond, Brian Smentkowski, Laura Cruz and Balbir Gurm

*   Using self-determination theory (SDT) to inform professional development, understand why active learning works, and foster the Scholarship of Teaching and Learning (SoTL), Chantal Levesque-Bristol, Lucas Jeno and Vigdis Vandvik

Ettermiddag
*   Innovative methodological approaches to SOTL, Stephen Bloch-Schulman, Peter Felten, Johan Geertsema, Yahlnaaw/Aaron Grant and Heather Smith
*   Writing for Publication in SOTL, Mick Healey and Kelly Matthews
*   International perspectives on engaging students in SoTL, Lucy Mercer-Mapstone, Chris Ostrowski, Paul Taylor and Sophia Abbot

Les mer om hver workshop på konferansens programsider.

Meld deg på workshop her.
Påmelding er bindende, og ved manglande oppmøte blir deltakerens enhet fakturert for kostnaden.

Ved spørsmål om workshop-deltakelse: kontakt Kåre Helleve.

Du er også invitert til å delta på hele konferansen.

International Society for the Scholarship of Teaching and Learning
15th Annual Conference
“Toward a learning culture”
October 24-27, 2018
Bergen, Norway

Fristen for Early Bird registrering med lavere konferanseavgift er 1. september, 2018.

Konferansen har et spennende og variert program med:
– 4 plenumsinnlegg
– 202 paper presentasjoner