Falch-forelesningen 2018

Velkommen til Falch-forelesningen 2018 med Philippe Van de Perre.

Philippe Van de Perre jobber med universitetet i Montpellier, Frankrike, som professor i medisin og virologi. Han har forsket på HIV siden 1982, og har gjennomført studier i Rwanda på overføring av HIV fra mor til barn gjennom amming. Han har også jobbet i Burkina Faso, hvor han har fokusert mest på mekanismene for overføring av HIV og assosierte infesjonssykdommer. I alt har han publisert over 450 vitenskapelige artikler og kapitler, og fungert i ekspertutvalg om amming og forebygging av HIV for både WHO, UNICEF, UNAISA og EU.

I de siste 15 årene har han hatt et nært samarbeid med Senter for internasjonal helse ved Institutt for global helse og samfunnsmedisin, om forebygging av overføring av HIV gjennom amming. Les mer her: Flyer for Fakultetets dag 2018.

Tittelen på foredraget er: “Mother-to-child transmission of HIV-1”

Forelesningen er på engelsk, og er en del av første del av programmet på Fakultetets dag. Det blir servert en lett lunsj etter foredraget.