Seminar i å skrive vitenskapelige publikasjoner | 13.–14. desember

CCBIO, gjennom Lars A. Akslen og Roger Strand, har mottatt støtte fra NFR og SIU til et INTPART-program som skal fremme utdanning og utveksling gjennom et samarbeid mellom CCBIO og Boston-baserte Harvard Medical School og Harvard Kennedy School. Elisabeth Wik koordinerer programmet. Flere CCBIO-INTPART-seminarer og -kurs vil bli arrangert i de kommende årene. 13. og 14. desember lanserer CCBIO det første seminaret i denne serien – et to-dagers seminar i å skrive vitenskapelige publikasjoner – med et program som inneholder mye nyttig informasjon både for studenter, postdoktorer og professorer.

Seminaret, som foregår på engelsk, er åpent for alle (krever registrering), gratis, og inkluderer lunsj begge dager.

Tid: 13.–14. desember.
Sted: Birkhaugsalen, Sentralblokken, 3. etasje, Haukeland universitetssykehus.

Program.

Påmelding.

Påmeldingsfrist: 30. november.

Christine Møller, en erfaren foreleser i medisinsk og vitenskapelig skriving og redaksjonssekretær for APMIS (Acta Pathologica Microbiologica et Immunologica Scandinavica), vil lede oss gjennom en rekke presentasjoner og praktiske øvelser, blant annet om hvordan man kan forbedre sin tekst.

Randy Watnick, førsteamanuensis ved The Vascular Biology Program, Harvard Medical School, bidrar også i seminaret.

Programmet vil også ta opp emner som ‘å skrive tydelig’, tegnsetting, ‘hvordan forbedre ditt sammendrag’ og tips for følgebrevet.