Daglige arkiver: 26. oktober 2017

MAS, MAS, MAS* Eller: Hvorfor du skal komme på Instituttets dag

Med regnfulle skyer og fallende blader kommer både høsten og vårt årlige samlingspunkt: Instituttets dag. I år har vi valgt å utvide innholdet. I tillegg til å være vårt årlige HMS-møte, vil vi på denne dagen fokusere på instituttets indre liv og de prosessene som forrige instituttledelse startet i vårsemesteret. Vi vil invitere fakultetet for å få en status på evaluering av omorganiseringen fra 2013 og ny lov for statens ansatte. Og vi vil forhåpentligvis få en anledning til å treffe vår nye instituttleder og høre om instituttets fremtidige fart og retning. I år har vi lyst å mingle over litt snacks og et glass i Cafe Christie. Kanskje dette blir din anledning til å snakke med ny instituttleder eller en kollega du ikke rekker å prate med til vanlig? Jeg håper at så mange som mulig ikke bare deltar, men også tar seg tid til en pust i bakken og prat med kolleger etter samlingen vår. Lenke til påmelding her.

Om høsten kommer også et annet regelmessig samlingspunkt: *Medarbeidersamtaler (MAS). Alle ansatte, uavhengig av varighet eller stillingsprosent har krav på tilbud om medarbeidersamtale fra sin nærmeste leder. Jeg kaller i disse dager inn til samtaler med administrasjonen, og alle med delegert personalledelse (forskningsgruppeledere) vil få oversendt lister over ansatte per gruppe for å rapportere tilbake at dere har tilbudt alle. For å unngå mas mas mas over hele linjen fra administrasjonen, vil jeg foreslå at dere allerede nå tar en status på medarbeidersamtaler i din gruppe. Hvis du er usikker på noe, er det bare å gi meg en lyd.

Gleder meg til vi sees i Aulaen i november.

Beste hilsen Julie

Nye publikasjoner

Her er nyere publikasjoner med bidrag fra K2 basert på siste ukes litteratursøk på PubMed (og eventuelt artikler som ikke har vært med i tidligere lister). Denne gangen inkluderer listen totalt 22 nyere publikasjoner. Oppføringene forekommer i den rekkefølgen de er mottatt fra NCBI. Hvis du har publikasjoner som ikke er inkludert i denne eller tidligere lister, sendes referansene til Johnny Laupsa-Borge.

Les videre

Neste års søknadsrunde til Norges forskningsråd

Norges forskningsråd (NFR) har kommet med flere endringer for neste års søknadsrunde:

• Fristen for FRIPRO endres til 25. april.
  • Fristen for programmene BEDREHELSE/BEHANDLING/HELSEVEL er også 25. april. NFR kunne ikke, på dette tidspunktet, informere om det blir restriksjoner på innsending av flere søknader til samme frist.
  • Programmet KVINNEHELSE utlyses ikke i 2018 da det avsatte budsjettet ble brukt opp under 2017-utlysningen.
  • Utlysningsteksten for FRIPRO er publisert og blir aktiv 14.mars 2018.
  • Informasjon om vurderingskriteriene finnes på FRIPROs nettside om søknadsbehandling.
  • Det er en forventning om at doktorgradskandidater og postdoktorer i forskningsprosjekter har et utenlandsopphold i løpet av stipendperioden.
  • Det forventes at prosjektledere for innvilgede forskerprosjekt og unge forskertalenter-prosjekt søker finansiering fra European Research Council (ERC). Tidligere gjaldt denne forventingen for ledere av Toppforsk-prosjekt og unge forskertalenter.

– Amra

Det Norske Cancer Symposium 2017 om presisjon medisin.

Vi ønsker å minne deg på invitasjonen til The Cancer Symposium 2017 om presisjon medisin.

Det finner sted på Scandic Holmenkollen Park, 4-6 desember, 2017 i Oslo, Norge.

Møtet samler ledende nasjonale og internasjonale høyttalere innen presisjonsmedisin, og emner inkluderer følgende:

• Computational Cancer Genomics
• Tumorimmunologi og mikromiljøet
• Enkeltcelleanalyse for sykdomsbaner og flytende biopsier
• Overvåkning av kreftgenetikk i kroppsvæsker
• Oversetterlig og klinisk genomforskning For oversikt over høyttalere og program, vennligst besøk symposiums nettside:

Vær oppmerksom på at tidlig registrering slutter 1. november!