GOD SOMMER!

Når dette skrives er OSKE-eksamen akkurat ferdig. Jeg vil benytte anledningen til å takke for flott innsats i å planlegge og gjennomføre denne. Mange har vært involvert, og spesielt vil jeg fremheve alle administrativt ansatte som har deltatt i tidkrevende forberedelser og gjennomføring av dagen. Som i fjor deltok jeg i år som sensor på oppgave innen pediatri. I tillegg til at det er spennende å se hvordan studentene løser oppgavene, er det inspirerende å lære at de liker denne eksamensformen. En student ønsket faktisk flere OSKE-eksamener. Videre er det gøy å få være med på et slikt event. En får også treffe ansatte på fakultetet på tvers av institutter og ansettelsesforhold i en spennende setting. Lunsj og rikelig med kaffe bidrar til at praten går og latteren ofte sitter løst.

Vi har nylig sendt inn forslag til budsjett for 2020. Det er et ambisiøst budsjett som tar høyde for de utfordringer vi ser i det kommende år når det gjelder utdanning, forskning, innovasjon og formidling. Økonomiavdelingen skal ha en stor takk for solid arbeid med budsjettet.

Som diskutert på Faculty Lunch og meddelt i tidligere K2-nytt ønsker vi nå å se på justeringer i forskningsgruppene. Dette er nødvendig pga. naturlig avgang og endringer i aktivitet for noen av gruppene nå når det er gått seks år siden gruppene ble dannet. Vi har derfor initiert en prosess med å endre sammensetningen av noen av forskningsgruppene. Fast vitenskapelig personale for aktuelle grupper blir innkalt. Vi håper på en konstruktiv dialog og samarbeid i denne prosessen og at utfallet gir en bedre hverdag for den enkelte. Ta gjerne kontakt per mail mht. innspill i denne prosessen.

Etter en uvanlig varm april måtte vi betale med en kald mai. Nå kommer varmen langsomt men sikkert, og vi forbereder oss på sommerferien. Det har for de fleste vært travle tider med søknader, OSKE og alle avslutningene på slutten av terminen. Så det skal bli godt å få noen uker med fri for å gjøre helt andre ting. Det er viktig for å lade batteriene slik at vi kan starte høsten med ny energi og arbeidslyst. Jeg vil benytte anledningen til å takke alle for flott innsats dette halvåret. Ha en riktig god sommerferie!