Alrekdagene 2023

Under finner du program for Alrekdagene 2023. Oppdateres fortløpende!

Meld deg på til årets Alrekdager innen 12. september her.

2023 er året for å prioritere, og dette blir hovedtema for årets Alrekdager. Klare meldinger om innstramming og prioritering har kommet fra ministerhold til både helsesektoren og forskning- og høyere utdanning. Hvillke områder står i fare for å bli prioritert bort når midlene blir færre, og hvilke langtidsvirkninger kan dagens prioriteringsvalg få? Fredagen inviterer vi til tematiske fagdebatter, der vi utforsker hvilke samfunnsutfordringer vi her i vest er godt posisjonert til å ta fatt på – og hvordan sikre midlene vi trenger for å realisere prosjekter?

Nytt for i år er konseptet Digitale fagseminarer – hvor dyktige foredragsholdere inviteres til å snakke om viktige temaer rettet mot ansatte i helse- og omsorgstjenestene. Webinarene sender mellom 12.00-14.00 torsdag 21. september.

Separat program og påmelding til de digitale fagseminarene finner dere her.

Alrekdagene er åpen for alle, og primært innrettet mot ansatte, studenter og brukere tilknyttet partnerne i Alrek og samarbeidende klynger.

Programkomiteen for årets Alrekdager er godt i gang. Vi beholder populære konsepter som temadag i kino på spiseforstyrrelser, debatt og faglige innlegg. Vi avslutter med forskningsnatt om søvn for dem med leggetid etter 22:00. I år som i fjor organiserer vi også arbeidslivstorg for studentene – med relevante speedkurs!