Daglige arkiver: 9. juni 2023

OSKE 12

Den praktiske stasjonseksamen, OSKE12, for legestudentene på siste semester, ble avholdt nå på onsdag 7.juni i BB-bygget.

Dagen hadde et snev av festivalsstemning med trekkplastre som nervøse studenter, spente eksaminatorer, i tillegg til mer eller mindre småstressede administrative og gratis lunsj.

Vi fikk en prat med sjefsdirigent og administrativ ansvarlig, Ingvild:
«På vegne av OSKE12-kommisjonen vil jeg takke alle administrative, tekniske og vitenskapelige ansatte som tok seg tid til å være med på OSKE12. Uten all god hjelp fra dere hadde vi aldri klart å gjennomføre eksamen. Studentene er fornøyde og venter i spenning på sensur.»
En lettet gjeng. Foto: Ingvild Leven Jonsvoll

Fem observatører fra Høgskulen på Vestlandet hadde også funnet veien til Lab-bygget denne onsdag. De var imponert over gjennomførelsen av eksamen, samt veldig takknemlige for at de fikk være med å se, slik at de kan forberede seg til hvordan de skal gjennomføre sine fremtidige OSKEr.

Neste OSKE, denne gang for studenter på tredje året, sparkes i gang allerede førstkommende onsdag, 14. juni.

Vi sees kanskje der!

En fornøy sjefsdirigent,
Ingvild Lekven Jonsvoll. Foto: uib.no

Kjenner dere noen som kan stille som frivillig eksamenspasient, onsdag 14/6?

Kanskje har du merket at der en forkjølelse i omløp? I forbindelse med OSKE6, onsdag 14/6, ønsker vi derfor noen flere frivillige eksamens pasienter.

Det er viktig at den som melder har relativt god helse, ikke har noen formell tilknytning til Det medisinske fakultet, eller har relasjon til kandidatene som skal opp til eksamen. Personen må også kunne norsk.

Foto/ill.: Ingrid Hagerup

Innsatsen som frivillig blir belønnet med et gavekort på 1000 kroner for en hel dag. Det blir også servert lunsj i pausen mellom økt 1 og økt 2.

Dersom du kjenner noen du tror kan være aktuell, kan du tipse dem til å melde seg frivillig. De kan melde seg på via ferdighetssenteret sine nettsider.