Velkommen til nytt semester!

Håper alle har hatt en fin ferie og fått ladet batteriene.

I skrivende stund er studentene allerede begynt, og mange K2-ansatte er i full gang med undervisningen. Det er ofte travelt komme i gang etter ferien. Omstilling fra ferie til hektisk universitetsliv tar tid. Nye studentkull medfører merarbeid i starten. Forskningen tar vel aldri ferie. Selv om mange har plukket mail og fått unna det mest presserende, har det for de fleste hopet seg opp med oppgaver som nå må ordnes opp i.

21. august hadde vi besøk av rektor Dag Rune Olsen, viserektor for utdanning Oddrun Samdal og viserektor for globale relasjoner Annelin Eriksen. Det ble gitt presentasjoner av forsker Randi Bertelsen (Et nytt ERC Starting Grant – BRuSH), undertegnede (Et gjennomført ERC Advanced Grant – SELECTIONpreDISPOSED), forsker Bergithe Eikeland Oftedal (Innovasjon innen endokrinologien), og professor Stian Knappskog (Persontilpasset medisin innen kreft behandling). Etterpå ble det omvisning i universitetslokalene i Glassblokkene. Det var tydelig at rektoratet var imponert over kvaliteten på forskningen, at K2 alene står for ca. 15% av all BOA ved UiB og flotte lokaler for forskning og undervisning. Takk til alle som bidro.

Ha et riktig godt semester!