Utlysning av midler Marie Sklodowska-Curie, Individual Fellowships (MSCA-IF)

Om programmet

Utlysningen av EUs MSCA- Individual Fellowships (IF) 2019 er nå åpen og har søknadsfrist 11. september 2019.

IF støtter de beste og mest lovende forskere i starten av karrieren, og søkerne kan komme fra hele verden. Programmet er åpent for alle fagområder, og det er søker som bestemmer tema for prosjektet. Det finnes to typer stipend der ett åpner for å hente søkere til UiB mens det også er mulig å reise til land utenfor Europa i to år og komme tilbake til UiB det tredje året.

Ytterligere informasjon om programmet finnes på disse sidene: Guide for Applicants og Funding and Tenders Opportunities Portal.

FA tilbyr MSCA-IF kurs

Forskningsadministrativ avdeling er i gang med å utforme et strukturert opplegg for søknadsstøtte i samarbeid med fakultetene, og vil bla. tilby et dags kurs for MSCA-IF søkere og veiledere ved UiB den 28. mai 2019 kl 09.00 – 16.00. Her er lenken til søknadsskjema til kurset og kursprogrammet. Fristen for påmelding til kurset er 24.05.2019.  Kandidater som ønsker å komme til Bergen for å delta på kurset, kan søke om PES-midler via sin veileder til sitt respektive fakultet (veileder må godkjenne søknaden).

Kurset vil bli strømmet via et Webinar, slik at de som ikke har anledning til å reise til Bergen eller som ikke rekker påmeldingsfristen kan delta online.

UiB vil gjerne ha en oversikt over aktuelle kandidater for å kunne sette opp en plan for søknadsstøtte. Dersom dere har aktuelle kandidater send gjerne en mail til amra.grudic@uib.no innen 19. mai.