Daglige arkiver: 12. november 2020

Kjære alle sammen!

Da er det fredag 13. og vi er dessverre tilbake på hjemmekontor etter at det nesten føltes som om vi var i normal drift igjen. Ledergruppen vil dermed også ha begrenset tilstedeværelse, men en av oss vil være tilgjengelig hver dag. Heldigvis fikk vi unntak av påbudt hjemmekontor for personer som er avhengig av å være på labben denne gangen. Det er forskningsgruppelederne som skal holde oversikt over aktivitetene.

Med økt digitalisering og færre møteplasser er det enda viktigere enn før å ha gode websider! Vi skal jobbe med K2 sine sider i ukene fremover, og jeg ber ALLE om å oppdatere sin personside (https://manual.uib.no/webmanual/personside/) og laste opp et bilde. Dessuten ber jeg alle forskningsgruppelederne om å ta initiativet om å forbedre websidene, ikke vent til neste K2 retreat (som forhåpentligvis kommer!)

I tillegg jobber vi med å kartlegge undervisningsgruppene. Alle vitenskapelige ansatte har fått epost fra Julie med en lenke til registrering, og saken er også med i denne utgaven av K2nytt. Alle vitenskapelige ansatte skal høre til minst en undervisningsgruppe!

Ta vare på hverandre og ha en fin helg!

Silke

Hvilken UGLE tilhører du?

Kjære vitenskapelige ansatt hos K2,

UGLE-strukturen ble innført august 2020, og vi planlegger et treff med alle UGLEne i slutten av november.

Som en del av arbeidet med innføre UGLE som en god og tydelig struktur, ønsker vi at dere bruker et par minutter på å svare på skjemakeren under.

Det tar overhodet ikke lang tid, og vil hjelpe oss stort i det videre arbeidet med å få UGLE-strukturen opp og gå.

Vi trenger din hjelp til å få en oversikt over hvilke undervisningsgrupper du tilhører. Kommentarer og innspill er også hjertelig velkomne.

Jeg håper å få din tilbakemelding senest onsdag 18/11,

Beste hilsen Julie

K2 gratulerer!

K2 gratulerer Pål Njølstad med Helse Vest Forskningspris!

Pål Rasmus Njølstad (til venstre) får årets forskingspris på 200.000 kroner. Rolf Kellmann (til høgre) får innovasjonsprisen på 100.000 kroner. Her med Baard-Christian Schem, fagdirektør i Helse Vest. Foto: Silje Robinson (BT)

Les mer om utdelingen i BT.

English: Retirement Celebration for Roland Jonsson

Retirement Celebration

Roland Jonsson DMD, odont dr (PhD)

Past Broegelmann Chair in Immunology

University of Bergen (UiB)

29+ years of service

1. Nov, 2020 / 13.00 – ca. 15.00 (1:00 pm – ca. 3:00 pm)

With contributions/messages from:

The Broegelmann Legacy

Faculty of Medicine, UiB

Department of Clinical Science, UiB

Haukeland University Hospital

Stavanger University Hospital

Karolinska Institutet

Nye publikasjoner

Her er nyere publikasjoner med bidrag fra K2 basert på siste ukes litteratursøk på PubMed (og eventuelt artikler som ikke har vært med i tidligere lister). Denne gangen inkluderer listen totalt 11 nyere publikasjoner. Oppføringene forekommer i den rekkefølgen de er mottatt fra NCBI. Hvis du har publikasjoner som ikke er inkludert i denne eller tidligere lister, sendes referansene til Oda Barth Vedøy.

Les videre