19. nordiske arbeidsseminar i kunnskapsbasert praksis | 4.-7. juni

Til alle ved universitetet som underviser i medisin, sykepleie og andre helse- og sosialfag.

Vil du trene på å integrere aktuell forskning i din undervisning?

Fra 4. til 7. juni 2018 arrangerer Folkehelseinstituttet det 19. nordiske arbeidsseminaret i kunnskapskapsbasert praksis. Seminaret holdes i Folkehelseinstituttets lokaler på Myrens verksted i Oslo.

Det har lenge vært et mål for utdanningsinstitusjonene å styrke innslaget av aktuell forskning i undervisningen. Vi ønsker at studentene skal lære:

• å basere praksis på forskningsbasert kunnskap (integrert med klinisk erfaring og pasientens/brukerens preferanser)
  • å individualisere kliniske beslutninger
  • å fornye sine kunnskaper

Det å integrere aktuell forskning i undervisningen kan virke tidkrevende, og vi trenger tenkning, motivasjon og verktøy for å få det til.

Vi danner en egen smågruppe av lærere fra universitets- og høgskolesektoren dersom det melder seg tilstrekkelig mange. De vil jobbe sammen i fire dager med veiledning fra erfarne kolleger fra inn- og utland.

Merk at det er redusert pris for individuell påmelding før 1. mars og mulighet for grupperabatt (minst tre deltakere fra samme arbeidsplass) ved påmelding før 1. april.

Mer informasjon, også om påmelding, er tilgjengelig på Folkehelseinstituttets hjemmesider under Kurs og konferanser.

For spørsmål og mer informasjon kontakt: Anne Brit Simonsen eller Hilde Strømme.