Veiledere for hovedoppgaver: Tenk på publisering!

Medisinstudenter kan skrive hovedoppgaven som et artikkelmanuskript, hvis de selv og veileder ønsker det. Det kan være vanskelig å få hovedoppgavene opp på et nivå for internasjonal publisering, så det er ikke noe krav om at manuskriptet blir akseptert i tidsskriftet for at hovedoppgaven skal godkjennes. Det kreves imidlertid at manuskriptet sendes inn for publisering.

Det er også mulig å satse på publikasjon i norske tidsskrifter. Tidsskrift for den norske legeforening er en mulighet som er høyst aktuell. I tillegg har tidsskriftet «Kirurgen» gitt oss beskjed om at de er svært interessert i å publisere artikler fra studenter. Så alle veiledere i kirurgi: tenk også på muligheten for å forsøke å publisere hovedoppgaver i «Kirurgen»! Se «kirurgen.no».

Beste hilsen
Arne Tjølsen