Pedagogisk kompetansehevingstilbud for fakultetets vitenskapelig ansatte – våren 2019

Enhet for læring har ulike tilbud til de vitenskapelig ansatte denne våren:

Innføring i medisinsk- og helsefaglig didaktikk (MEDDID601) er et 5-studiepoengs kurs særlig rettet mot vitenskapelig ansatte i små stillingsprosenter, men også åpent for andre ansatte. Kurset inngår som del av pedagogisk basiskompetanse. Mer info finnes her:

https://www.uib.no/emne/MEDDID601

https://www.uib.no/med/119935/lærer-å-bli-bedre-lærere

Vi har ledige plasser i vårsemesteret med oppstart 20. februar!

Påmelding omgående via lenke på emnesiden.

I tillegg tilbyr Enhet for læring denne våren en seminarrekke med Pedagogisk påfyll. Her det ingen påmelding. Se program under:

  • Medical Education as a Research Field – History, Methods and “Hot Topics” v/Charlotte Ringsted, Centre for Health Sciences Education, Aarhus University
    Tid: 7/2, kl. 09:30-10:30
    Sted: Fakultetsstyrerommet, AHH, 4. Etg.
  • Lær å lage gode OSCE-oppgaver! v/Eirik Søfteland (K1)
    Tid: 5/3, kl. kl 14.30-15:30
    Sted: Fakultetsstyrerommet, AHH, 4. Etg.
  • Flervalgsoppgaver/MCQ: hvordan lage gode spørsmål? v/Hans Flaatten (K1 og Enhet for læring)
    Tid: 9/4, kl. 15.15-16:00
    Sted: Fakultetsstyrerommet, AHH, 4. Etg.
  • Hva er egentlig refleksjon og hvordan kan vi undervise slik at studenter lærer å reflektere? v/ Edvin Schei (IGS og Enhet for læring)
    Tid: 09/5, kl. kl 14.30-15:30
    Sted: Fakultetsstyrerommet, AHH, 4. Etg.
  • Dokumentasjon av undervisningskompetanse ved hjelp av pedagogiske mapper – hva, hvordan og hvorfor
    Tid: 5/6, kl 14.30-15:30
    Sted: Undervisningsrom D301, Sentralblokken, 3. Etg.

Følg med på Enhet for læring sine nettsider for evt. endringer i programmet.

Vi håper mange benytter seg av tilbudet. Vel møtt!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.