Nytt kurs i CCBIO Research School for Cancer Studies

Vi er glade for å introdusere et nytt kurs i CCBIO Research School for Cancer Studies (RSCS): CCBIO906 – Cancer Genomics.

Det vil finne sted 1.–3. november 2017.

Kurset skal gi en bred forståelse av aspekter ved kreftgenomets biologi og dets utforskning ved hjelp av teknologier innen neste generasjons sekvensering (NGS). Metoder for å analysere DNA-variasjon og -strukturer samt RNA-ekspresjonsmønstre vil bli dekket, så vel som cellekjerne- og kromatinstrukturer. Det vil også bli undervist i etiske og juridiske aspekter samt arvelige predisposisjoner.

Kurset er primært ment for doktorgradskandidater som er tilknyttet Centre for Cancer Biomarkers (CCBIO), men er også åpent for andre studenter, PhD-kandidater og studenter ved Forskerlinjen ved Det medisinske fakultet.

Registrering.
Tidsfrist for registrering: 2. oktober.

Mer informasjon her.

På vegne av CCBIO Research School,