[:no]I samband med strategiseminaret på Solstrand lyser vi ut en konkurranse blant forskningsgruppene om beste hjemmeside. Forskere, journalister, pasienter og andre bruker slike sider for å orientere seg om forskning, undervisning og innovasjon på vårt institutt. Hva møter dem i dag? Jo, sider med store mangler. Personer som ikke lenger jobber her figurerer, prosjektene er ikke oppdatert, det er ikke engelsk oversettelse.
Vi har et enormt forbedringspotensial til å vise et bedre ansikt utad og dere i forskningsgruppene har nå muligheten til en «kick start» fram til seminaret på Solstrand.
Hjemmesider er ferskvare. Tidligere medarbeidere må tas «av plakaten», nye må inn, store og små nyheter må publiseres og spres. Vi må rett og slett interagere med verden utenfor på en bedre måte
Grips sjansen, samle gruppen og oppdater sidene!
God helg, når den tid kommer.
Eystein Husebye
Visestyrer[:en]We are announcing a competition among the research groups for the best website (see details in this week’s K2-nes). The winners will be announced at the strategy seminar at Solstrand. Researchers, journalists, patients and others use our websites to find out about research, teaching and innovation at our department.
What do they find if they look us up today? Overall, pages with major shortcomings. People who no longer work here are posted in group photos, projects are not up to date, there is no English translation, and many items are missing.
We have an enormous potential for improvement – to show a “better face” to the outside world. You and your research group now have the opportunity for a «kick start» and competition against the others. Websites are like vegetables and fruit – they need to be fresh. Former employees must be taken «off the poster», new ones must appear, news must be published and disseminated.
We simply have to interact with the outside world in a better way
Grap the chance, gather your group and update your pages!
Good weekend, when the time comes
Eystein Husebye
Deputy Director[:]