Horisontforedrag: Human activities and their influence on Space Weather

Velkommen til Horisontforedrag med Daniel N. Baker:

Human activities and their influence on Space Weather

Foredraget er på engelsk.

Tid: torsdag 22. juni kl. 15:15. Lett servering fra kl. 14:45.
Sted: Egget, Studentsenteret.

Les mer om foredraget her. (Lenke på engelsk.)
Meld deg gjerne på via Facebook.

Alle er hjertelig velkommen!

Horisontserien er en forelesningsserie for ansatte og studenter ved Det matematisk-naturvitenskapelige fakultet, og for alle andre som er interessert i store vitenskapelige spørsmål og utfordringer som krysser fagdisiplinenes grenser

k2nytt_2017_uke-24_horisontforedrag

Human-caused effects on the space environment started in the late 19th century and reached their peak in the 1960s when high-altitude nuclear explosions were carried out by the USA and the Soviet Union Photo: The Official CTBTO Photostream. Copyright: CC-BY-2.0.

Daniel N. Baker besøker Birkelandsenteret og vil i den forbindelse holde en Horisontforelesning torsdag 22. juni kl. 15:15 om hvordan menneskelig aktivitet påvirker ”Space Weather”. Daniel N. Baker er blant annet direktør ved The Laboratory for Atmospheric and Space Physics på Universitetet i Colorado at Boulder, og han har også hatt en rekke oppdrag og roller tilknyttet NASA.