Utkast til ny strategi for UiB

Per BakkeUtkastet til ny strategi for UiB i perioden 2016-2022 er nå sendt ut på høring og skal behandles av universitetsstyret sommeren 2015. Instituttene er bedt om å spille inn kommentarer til fakultetet som skal sende en felles kommentar fra MOF. Utkastet til ny strategi finnes her. Du bør sette av litt tid til å se gjennom dokumentet. Noen vil si at dette berører likevel ikke min hverdag og min kommentar vil uansett ikke vektlegges. Det er feil. Instituttene og den enkelte forsker må i økende grad sørge for finansiering av aktiviteten sin, og vi må i økende grad forholde oss til samfunnet rundt oss. Derfor vil UiB strategien i større grad enn før ha noe å si for vår hverdag. Dine innspill vil bli vektlagt i K2 sine kommentarer til MOF. MOF er et av fem fakultet på UiB.

Jeg vil derfor sterkt oppfordre folk til å lese gjennom utkastet og sende eventuelle kommentarer til undertegnede allerede innen mandag 4. mai da fristene i denne prosessen er svært korte.