[:no]Vi trenger flere bidrag til undervisning[:en]We need more contributions to teaching[:]

[:no]Jone Trovik, portrett til disputasKjære alle K2ere,

Velkommen til nytt studieår som undervisere og tilretteleggere/bidragsytere til all den undervisning vi bidrar inn i.

Medisin 2015 (”ny studieplan i medisin”) rulles ut, og i høst er den gamle ”propedeutikkterminen” helt omorganisert. Det er økt opp med hensyn på undervisning i undersøkelsesteknikk/journalskriving, og vi trenger akutt flere friske krefter til å delta. Det er derfor alle stipendiater har fått e-post fra meg for å forespørre med hensyn på bidrag til denne undervisning nå. Men vi trenger bidrag også fra andre fagbakgrunner, derfor har jeg bedt om informasjon om hver enkelt sin bakgrunn. Vi vil trolig komme tilbake med forespørsel om annen undervisning senere.

Undervisning er et av hovedansvarsområder for universitetet, og alle stipendiater skal faktisk også utvikle undervisningsferdigheter (formidling) i løpet av sitt PhD-løp. Vi håper derfor at både stipendiater og veiledere ser viktigheten av bidrag inn i undervisning, også for dem som har stipend utenom UiB.

Jeg har fått MANGE positive svar. Tusen takk til de av dere som viser interesse for å bidra inn, og til de som ikke enda har svart, håper jeg å få en tilbakemelding.

Riktig god undervisningshøst!

Jone[:en]Jone Trovik, portrett til disputasDear all K2s,

Welcome to a new semester as teachers and facilitators / contributors to all the teaching we perform at UoB and K2.

Medicine 2015 («New Study Plan in Medicine») is rolled out, and this autumn the old «propedeutics term» is completely reorganized. There has been an increase in research in research / journal writing, and we need urgently more fresh effort to participate. That is why all fellow students have received an email from me to request for contributions to this course now. But we also need contributions from other disciplines, so I have asked for information about each individual’s background. We will probably come back with requests for other teaching later.

Teaching is one of the main areas of responsibility for the university, and all fellows are also supposed to develop teaching skills (dissemination) during their PhD course. We therefore hope that both fellows and supervisors see the importance of contributions into teaching, also for those who have a scholarship outside of UoB.

I have received MANY positive answers. Thank you very much to those of you who show interest in contributing, and to those who have not yet answered, I hope to receive a feedback.

Wish you all a good teaching autumn!

Jone[:]

Legg igjen en kommentar

Your email address will not be published. Obligatoriske felt er merket med *