[:no]VALGKUNNGJØRING OG INVITASJON TIL Å FREMME KANDIDATFORSLAG MEDLEMMER TIL FAKULTETSSTYRET GRUPPE B[:en]ELECTION NOTICE AND INVITATION TO PROPOSE CANDIDATES MEMBERS OF THE FACULTY BOARD – GROUP B[:]

[:no]Det skal velges 1 medlem (og 3 vara) til fakultetsstyret ved Det medisinske fakultet i gruppe B (midlertidig tilsatte i undervisnings- og forskerstilling). Valget er hjemlet i universitetets valgreglement.

Frist for forslag på medlemmer (gruppe B*) er satt til fredag 27. april 2018

*) I gruppe B inngår bl.a. midlertidige stillinger i kategoriene stipendiater, postdoktorer og forskere.

Forslag må være hos valgstyrets sekretær, Gjert Bakkevold, fakultetssekretariatet (Armauer Hansens Hus 4. etasje, rom 416), innen kl. 15.00 fredag 27. april 2018.

Gruppe B er representert i fakultetsstyret slik:

Gruppe   Antall Funksjonsperiode
Gruppe B Midlertidig tilsatte i undervisnings og forskerstilling 1 + 3 vara 1 år – 01.08.2018 – 31.07.2019

Forslaget må være skriftlig (på papir med fysiske underskrifter) og det må være underskrevet av minst tre stemmeberettigede i den respektive gruppen. Ingen kan skrive under på mer enn ett forslag.

Forslaget må inneholde minst én og høyst fire kandidater. De foreslåtte må være valgbare. Fremmes det forslag på mer enn en kandidat, oppfordres det til at det tas hensyn til kjønnsmessig balanse.

For å ha stemmerett og være valgbar til gruppe B må man ha vært tilsatt før 1. mars valgåret i slik stillingskategori som det avlegges stemme i og ha minst 50% stilling ved Det medisinske fakultet.

Tilsatt som er valgbar har plikt til å ta imot valg og til å fungere i vedkommende verv. Den som har hatt et verv, kan nekte gjenvalg for en like lang periode som vedkommende har tjenestegjort sammenhengende i dette. Foreslås kandidat som kan kreve seg fritatt fra valg, skal forslaget vedlegges skriftlig samtykke fra denne, jfr § 10

Når tungtveiende arbeids- eller velferdsmessige grunner tilsier det, kan valgstyret etter søknad frita en foreslått kandidat fra å stille til valg.

Dato for valget

Valget vil foregå i perioden torsdag 24. mai (kl 09.00) til onsdag 30. mai 2018 (kl 12.00)

Valget av medlem fra gruppe B til fakultetsstyret vil bli gjennomført elektronisk og som preferansevalg jfr. § 9 og § 30 i Universitetets valgreglement.

Manntall

Tilsatte må selv sjekke at de står i manntallet.

Lenke til valgreglement for Universitetet i Bergen

 

 [:en]There will be elected one member (and three alternates) to the Faculty Board at the Faculty of Medicine in group B (temporary employees in teaching and research positions).

The deadline for proposals of members (groupB*) is set to Friday 27 April 2018

*) Temporary positions as “Research fellow”, “Postdoc” and “Researcher” are included in group B.

Proposals must be received by the Electoral secretary, Gjert Bakkevold, (Armauer Hansen House 4th floor, room 416), within 03:00PM Friday 27 April 2018.

Group B is represented on the Faculty Board as follows:

Group   Number Functional Period
Group B Temporary employees in

teaching and research positions

1 + 3 alternates One year –

from 01.08.2018 to 31.07.2019

Written nominations (with handwritten signatures) must be signed by at least three voters in the respective group. No person can sign more than one proposal.

The proposal must contain at least one and no more than four candidates.

Proposal with more than one candidate should take account of gender balance. The proposed candidate must be eligible.

You must have been employed since 1 March 2018 in order to be eligible and vote for group B.  In addition, you must have at least a 50 % position at the Faculty of Medicine and Dentistry, and a position in the same category to be elected.

An employee who is eligible is obliged to accept election and to act in the post as elected. Anyone who has had a post, may refuse re-election for an equally long period in which he/she has served continuously. If a candidate is proposed who can claim exemption from election, the proposal shall be enclosed with his/her written consent, see § 10.

The Election Board may, upon application, exempt a proposed candidate from standing for election if there are weighty work and welfare purposes.

Date of election
The election will take place from Thursday 24 May ( 09:00AM ) to Wednesday 30 May 2018 (12:00AM )

The election will be conducted electronically and as a preference-election ref. § 9 and § 30 of the university’s rules of election.

Electoral roll
Employees must ensure that they are registered in the electoral roll.

Link to the election rules for the University of Bergen[:]

Legg igjen en kommentar

Your email address will not be published. Obligatoriske felt er merket med *