[:no]UGLENE-lander..(eller letter?), de skal i hvert fall holde oversikt![:en]The OWLS prepare for landing…[:]

[:no]Det er ikke lett å holde oversikt over hvem som har ansvar for hva når det gjelder all universitetsinitiert undervisning vi på K2 bidrar med innenfor ernæring, farmasi, medisin og odontologi. Hvert program benytter undervisere på tvers av institutt. Med vår instituttstruktur er det Forskningsruppelederne som er i «linje» og har nok sitt hovedfokus på den forskning som bedrives i/av gruppen. Å også ha oversikt over hvert enkelt forskningsgruppemedlemmers bidrag/kompetanse mhp undervisning kommer gjerne ikke høyest på dagsorden.

K2 har derfor initiert en prosess for å synliggjøre vårt undervisningsansvar og foreslår UGLE: Undervisningsgruppeleder, en fast vitenskapelig ansatt som nettopp skal holde våke over små-uglene som underviser i det angjeldende fagområdet, på tvers av forskningsgrupper.

Arbeidsgruppen har laget utkast til mandat og foreslått hvem som skal få æren av å være første 2-årsrunde UGLE, samt angitt vise-UGLE (nei de må ikke kunne synge..) men steppe inn ved UGLEns fravær og å ta over stafettpinnen neste 2-årsperiode.

Jeg vil be alle se gjennom mandatet; er det riktige funksjoner vi har tillagt UGLENe? Er det fagområder vi i gruppen ikke har tenkt på? Skjønner DU hvilken UGLE dine undervisningsbidrag skal ligge under? Arbeidsgruppen vil gjerne ha tilbakemeldinger for evt. presiseringer før vi/Uglene landes.

En annen ting: som nevnt i leder før sommerferien K2 vil prioritere bioinformatikk. Vi vil derfor gjøre en kartlegging av hva dere ser at dere selv/K2 trenger av undervisning i bioinformatikk. Anagha Joshi vil derfor sende ut spørreskjema til de vitenskapelige som jeg vil be flest mulig svare på; HVA er behovet? Når vi vet det kan vi skreddersy undervisning for ulike K2miljø![:en]It is hard to keep track regarding the variety of teaching and teachers affiliated with K2 and participating in the range of University initiated subjects within the programs of dentistry, medicine, nutrition and pharmacy. Each program are using teachers across departments. With K2’s organizational structure the Research group leaders are those formally “in line” but their main focus are regarding the group/participants’ research. To fully be aware of each of their group members’ participation and competence regarding teaching may not be on top of the leadership agenda.

K2 therefore has initiated a process to bring forward the teaching responsibilities we hold at our department and propose the function called UGLE (OWL); Norwegian UndervisningsGruppeLEder (Group leader for teaching/education). The UGLE should hold a permanent academic position and within the specified subject allocated, surveil all the teachers at K2 within this subject, across research groups.

The working group has proposed a mandate and suggested who will be honored with the first 2-year round of being an UGLE. We have also named their vice-UGLE who should step up during UGLE-absence and as UGLE for the following period.

I would ask all of You teachers to look through the mandate; are the functions amended to the UGLEs appropriate?  Are there teaching areas/subjects that we are unaware of? Do You find which UGLE cover your teaching area(s)? The working group really need Your feedback to correct the mandate before we release the UGLEs.

Another matter: as mentioned in K2-nytt before summer break: K2 will prioritize bioinformatics. We thus embark on a survey regarding what You as academics consider needed to be provided of bioinformatics education. Anagha Joshi (the K2 affiliated bioinformatician) will submit at questionnaire to the academic staff. I hope most of you will provide answers: WHAT are Your needs? Hopefully then we may tailor the bioinformatics education to the different needs within K2.[:]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *