Organisasjonsutviklingsprosjektet UiBOrganisational development project UoB

uiblogoRektoratet har som et av sine mål for valgperioden å sørge for at universitetets organisasjon, administrative tjenester og støtte til enhver tid er formålstjenlig og tilpasset universitetets kjernevirksomhet. Høsten 2013 ble det som kjent besluttet å sette i gang et organisasjonsutviklingsprosjekt, med formål å utvikle de sentraladministrative tjenestene slik at de best mulig støtter opp om universitetets oppgaver innen forskning, utdanning og formidling.

Det er nedsatt en egen styringsgruppe med ansvar for å gjennomføre prosjektet, og det er opprettet en prosjektgruppe som skal koordinere arbeidet. Første møte i styringsgruppen for prosjektet er fredag 20. juni. Styringsgruppen skal beslutte hvilke innsatsområder som skal prioriteres og vedta kommunikasjonsplan og framdriftsplan for arbeidet.

For å holde alle ansatte godt informert om prosjektet blir informasjon om organiseringen og rammene for arbeidet lagt ut på prosjektets egne nettsider. Nettsidene er under utvikling og  vil bli  løpende oppdatert om status og framdrift i prosjektet.

Alle enheter vil bli invitert til  et åpent informasjonsmøte i Egget den 27. august. Utover høsten vil det også bli arrangert jevnlige informasjonsmøter. Invitasjon til disse møtene vil komme senere.uiblogoThe Rectorate has as one of its goals for the election period to make sure the university’s organizational, administrative services and support at any time are appropriate and adapted to the university’s core activities. In the autumn of 2013 it was decided to initiate an organizational development project, aiming to develop the central administrative services so that they best support the university’s tasks in research, education and outreach.

A management committee has been appointed with responsibility for implementing the project, and a project group has been created to coordinate efforts. The first meeting of the management committee for the project is Friday 20 June. The management committee will decide which areas should be prioritized and approve a communication plan and a progress plan.

To keep all employees informed about the project, information about the organization and the framework of the work will be published on the project webpage (in Norwegian).The webpage is under development and will be continuously updated with status updates and project progress.

All units will be invited to an open information meeting in Egget August 27. During the autumn there will also be regular information meetings. Invitiation to these meetings will come later.

Legg igjen en kommentar

Your email address will not be published. Obligatoriske felt er merket med *